SONY tlačí na trh se zrcadlovkami

User Avatar

To, že firmy Canon a Nikon vstoupily na trh bezzrcadlovek pozdě je chronicky známá věc. To, že dnes tvoří více jak 30 procent prodejů v Japonsku a nových trzích právě bezzrcadlovky, také.

Co ale nikdo nedokáže odhadnout, zda hegemonii Canonu a Nikonu může někdo třetí zásadně narušit.

Obě firmy závislé (z hlediska příjmů) na prodejích zrcadlovek, se do přímého souboje na bezzrcadlovkovém trhu pochopitelně moc nechce, potkaly by se tam s bývalými rivaly SONY (MINOLTA), OLYMPUS, PENTAX, FUJIFLIM, SAMSUNG, PANASONIC. A nabyly by na své půdě, jako v případě DSLR. Proto hodně dlouho váhaly, Nikon sem vstoupil o rok dříve než Canon (EOS M) se systémem Nikon 1 (v roce 2011).

Jenže nakonec to může dopadnout tak, že k přímému souboji na bezzrcadlovkovém trhu je nedonutí jejich marketingoví plánovači, jejich správní rady a board of directors, ale samotní zákazníci, kteří budou produkty rozměrově malé, výkonné, opticky bezvadné, bez zrcadla, s nízkou hmotností a se spoustou nových a kreativních funkcí prostě vyžadovat.

Je už zřejmé, že zrcadlovky a jejich prodej nastoupil sestupnou dráhu. A pokud se skutečně potvrdí informace z léta o tom, že SONY chystá pro bajonet E-mount full frame tělo (už známe dokonce název A7 a A7r), pro spoustu fotografů, co se sápou na hory s osmikilovou zátěží a obrovským tříkilovým stativem, tohle přesně může být cesta a důvod, proč definitivně opustit zrcadlovky.

Jde přeci o to udělat kvalitní fotku, na prostědky jimiž bylo cíle dosaženo se fotografická historie neptá.

A víte, kolik objektivů a zrcadlovek se pak na trhu začne objevovat v bazarech? A nikdo je nebude chtít?

Dál už přemítejte sami... Já mám ale pořád starou dobrou zrcadlovku a dokud nezemře, budeme hezky spolu. Krásný den. Martin Kamín

Fotobazar se zobrazí pouze přihlášeným

Na tomto místě se registrovaným a přihlášeným fotografům zobrazuje fotobazar.